About Me

header ads

Bekas pengurus kempen Trump miliki 10 pistol, didakwa memukul isteri


MIAMI:
Bekas pengurus kempen Donald Trump, Brad Parscale memiliki 10 senjata di rumahnya di Florida dan isterinya menuduhnya memukulnya, kata polis semalam, selepas dia ditahan secara dramatik di luar rumahnya.

Parscale didakwa memukul isterinya, memasukkan peluru ke dalam pistol dan mengancam akan bunuh diri semasa perbalahan pada Ahad, laporan polis mengenai kejadian di Fort Lauderdale, 50 kilometer utara Miami.

Dia dipecat sebagai pengurus kempen ketika Trump tenggelam dalam pemilihan pada Julai, hanya empat bulan sebelum pemilihan November ini.

Dalam kamera video polis, isteri Parscale, Candice, dilihat di luar rumah dengan bikini dan tuala, memberitahu polis bahawa dia "bertindak gila" dan telah memuatkan peluru ke dalam pistol.

"Saya melihat dia membuka tirai di halaman depan dan dia menutupnya dan saya mendengar apa yang saya fikir adalah tembakan," katanya.

Rakaman itu menunjukkan Parscale, 44, kemudian keluar dari rumah, tanpa baju dan memegang tin bir.

Dia ditahan oleh polis bersenjata, ditekan ke tanah serta digari tatkala dia berulang kali mengatakan "Saya tidak melakukan apa-apa."

Laporan polis mengatakan, dia kelihatan mabuk dan memetik Candice Parscale, 41, sebagai berkata bahawa suaminya telah menjadi ganas dalam beberapa minggu kebelakangan.

"Saya perhatikan terdapat beberapa luka besar pada kedua lengannya, pipi dan dahinya," tulis detektif Steven Smith dalam laporan itu.

"Apabila saya bertanya bagaimana dia mendapat lebam, (dia) menyatakan Brad Parscale memukulnya."

Ketua kempen yang dipecat itu dilaporkan mempunyai dua pistol, dua rifel dan enam senapang di rumah itu.

Dia mahu mendapatkan kemudahan kesihatan mental untuk dinilai. - AFP



______
DETIKDAILY
http://www.detikdaily.net/
https://www.facebook.com/detikdaily
https://t.me/detikdaily

Post a Comment

0 Comments